Veelgestelde vragen

Moet ik me registreren?

Tijdens het plaatsen van de eerste bestelling kan je de optie “een account aanmaken” aanvinken. Vervolgens zal je een e-mail met een automatisch gegenereerd wachtwoord ontvangen.  Hiermee kan je in de toekomst inloggen op de webshop, waardoor je sneller zal kunnen bestellen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Als je jouw wachtwoord vergeten bent, kan je op de website bovenaan rechts op “mijn account” klikken. Hier klik je op de link “wachtwoord vergeten”. Geef nu je e-mailadres in.

Vervolgens ontvang je een e-mail van Esclusivo. Klik in deze e-mail op de link, vervolgens kom je op de website terecht waar je een nieuw wachtwoord kan instellen.

Is het assortiment op de degustaties hetzelfde als in de webshop?

In principe is het assortiment op de degustaties hetzelfde als in de webshop. In uitzonderlijke gevallen kan hiervan afgeweken worden op verzoek van de klant, of indien we de nieuwe producten nog niet hebben kunnen opnemen in de webshop. Indien dit het geval is zal dit altijd worden meegedeeld op de degustatie.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

We doen er alles aan om uw bestelling zo vlot mogelijk af te handelen. Omdat we nog in opstart zijn, is het onmogelijk om ieder product in voorraad te hebben, en kan het in bepaalde gevallen enkele weken in beslag nemen om uw producten te leveren, natuurlijk afhankelijk van de grote van uw bestelling. Er kan niet van ons verwacht worden dat we voor een kleine hoeveelheid, indien deze niet in voorraad mocht zijn, deze van Italië laten overkomen. Dit zou zeer hoge transportkosten met zich meebrengen, en we willen ook het milieu niet onnodig belasten. We doen er wel alles aan om, naargelang de bestellingen binnen komen, op regelmatige basis, onze leveranciers in Italië te bezoeken, zodat we zeker onze klanten kunnen bedienen.

Kan ik de producten afhalen?

Voorlopig kunnen de bestelde goederen niet afgehaald worden, en worden de goederen aan huis afgeleverd. Via de webshop kan er ook enkel besteld worden met verzending.

Wat als een product niet voorradig is?

Voorlopig is ieder product bestelbaar, maar niet voorradig in onze webshop. Omdat we in opstart zijn, is het onmogelijk om ieder product in voorraad te hebben. Bestellingen worden genoteerd en zo spoedig mogelijk ingevoerd, rechtstreeks van onze leveranciers in Italië, en geleverd bij de klant. Indien een product niet meer voorradig, en dus niet meer bestelbaar is, zal dit ook op de webshop vermeld worden.

Wat als er iets mis is met mijn bestelling?

Gelieve zo snel mogelijk contact met ons op te nemen via info@esclusivo.be of 0479/92.68.32.

Hoe kan ik mijn bestelling ontvangen als ik overdag niet thuis ben?

Als u een bestelling plaatst kan u een opmerking toevoegen. U kan de gewenste levertijden vermelden in de opmerking, of even een e-mail zenden naar info@esclusivo.be met in het onderwerp uw bestelnummer. Zo kunnen we rekening houden met ieders individuele situatie en wensen. Als u een bestelling heeft geplaatst zenden we u ook op voorhand een mailtje met geplande levertijden. U kan dan ook nog altijd een ander tijdstip afspreken, of de levertijden bevestigen.

Hanteert Esclusivo een privacy beleid?
 Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

Esclusivo garandeert dat uw persoonlijke gegevens met de grootste zorg en vertrouwelijkheid zullen worden behandeld. Door een persoonlijke account te openen geeft u ons de toelating om bepaalde gegevens bij te houden. Deze gegevens worden bewaard en beheerd door Esclusivo, Helena Wijnantslaan 10, 3870 Heers. Esclusivo waarborgt u dat de gegevens die u verstrekt volledig in overeenstemming met de wet van 8 december 1992 op de bescherming van de persoonlijke levenssfeer zullen worden verwerkt. Overeenkomstig deze wet beschikt u over het recht de gegevens die op u betrekking hebben, in te kijken of te wijzigen. Het volstaat ons een e-mail te sturen of in te loggen op onze website. De gegevens die wij u vragen wanneer u lid wordt van onze website of bij ons een bestelling plaatst, hebben wij nodig om u een optimale dienstverlening te kunnen bieden. Deze gegevens laten ons toe uw bestellingen snel en correct te verwerken. De gegevens zullen tevens gebruikt worden om u een geïndividualiseerde winkelervaring te bieden en beter op uw wensen en voorkeuren in te spelen. De gebruiker kan zich, kosteloos en op verzoek, steeds verzetten tegen het gebruik van zijn gegevens voor direct marketing. Daartoe kan hij zich richten tot Esclusivo. Uw persoonlijke gegevens worden enkel ter beschikking gesteld van andere ondernemingen waar Esclusivo mee contracteert teneinde de dienstverlening aan onze klanten operationeel te kunnen verzorgen (de koerierdienst die eventueel uw bestelling komt leveren heeft bijvoorbeeld uw adres nodig). Uw persoonlijke gegevens worden niet meegedeeld aan, gedeeld met, verkocht of afgestaan aan derden die niet betrokken zijn bij deze dienstverlening. Esclusivo kan anonieme of geaggregeerde gegevens verzamelen van niet-persoonlijke aard, zoals browser type of IP-adres, het besturingsprogramma dat u gebruikt of de domeinnaam van de website langs waar u naar de Esclusivo website gekomen bent, of waarlangs u die verlaat. Dit maakt het ons mogelijk onze website permanent te optimaliseren voor de gebruikers.

Kan ik als particulier ook kopen bij Esclusivo?

Ja, Esclusivo verkoopt haar producten zowel aan groothandel, aan horeca als aan particulieren.

Moet ik altijd een volledige doos/kist van een artikel kopen?

Nee. U mag elke hoeveelheid bestellen die u wenst, zelfs als het slechts om één enkele fles gaat. Bedenk wel dat u met iets grotere bestellingen de transportkosten eventueel kan vermijden (gratis levering vanaf 250,00 euro).

Hoeveel bedragen de transportkosten?

Bij levering aan de consument van onze goederen door derden, reist de koopwaar altijd op risico van de bestemmeling. Voor een bestelling van minder dan 250,00 euro, vragen wij een vaste transportkost van 10,00 euro. Wij leveren enkel in België.

Op welke manieren kan ik betalen?

U kan uw bestelling enkel betalen op voorhand d.m.v. overschrijving. Na ontvangst van uw betaling gaan we over tot levering van uw bestelling. Weldra kan u ook online betalen via Visa, Mastercard, …

Wat gebeurt er met flessen die een kurksmaak hebben?

Esclusivo verbindt zich er toe om flessen met een kurkprobleem te vervangen op voorwaarde dat de klant de slechte fles (zo vol mogelijk) en met originele kurk terugbezorgt. Wij vervangen deze wijn met eenzelfde fles die op dat moment in verkoop is (dat kan een ander jaartal zijn). Wij betalen geen flessen terug. In welke gevallen vervangen wij geen slechte flessen:

  • 

wijnen die slecht zijn geworden door té lange bewaring (bv. frisse witte wijn die 5 jaar of ouder is);
  • wijnen die geoxideerd zijn door uitdroging (rechtop bewaard in een té droge en té warme bergplaats)
;
  • wijnen die niet bij Esclusivo aangekocht werden.

Vanaf welke leedtijd kan ik kopen?

Esclusivo verkoopt uitsluitend aan personen van 18 jaar of ouder. Door de algemene voorwaarden goed te keuren bij het afrekenen van uw order, bevestigt u 18 jaar of ouder te zijn.